Vlucht en eerste dag - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Bert en Christine Berg - WaarBenJij.nu Vlucht en eerste dag - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Bert en Christine Berg - WaarBenJij.nu

Vlucht en eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Bert en Christine

19 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

We zijn in Johannesburg geland volgens schema na een vermoeiende vlucht. Eerst vanaf Schiphol naar Parijs in slechts 45 minuten en daarna de overstap in een A380 voor de ruim 10 uur durende nachtvlucht naar Johannesburg. Eenmaal aan boord van de A380 konden we onszelf vermaken met een keuze uit meer dan 150 films, 240 CD's in diverse genres, games en een soort Streetview, maar dan van het landschap waar we over vlogen. Rond een uur of 01.00 kregen we een warme maaltijd. Daarna werden dekentjes en kussens uitgedeeld en kon je opgevouwen in de vliegtuigstoel proberen wat nachtrust te krijgen.... Niet dus! Mensen die heen en weer liepen naar het toilet, een oproep van de piloot of er misschien een dokter aanwezig was om iemand te helpen die onwel geworden was en meer waardoor je niet echt de slaap kon vatten. Om 10.05 uur zijn we geland in Johannesburg, waarna we al snel de koffers van de band konden halen en naar het kantoor liepen om de huurauto op te halen. Vreemd hoor, men rijdt hier links en het stuur zit dus rechts. Ik als bijrijder op de linkervoorstoel mis gewoon een stuur voor me! Bij het uitrijden van de parkeergarage zaten we meteen op de snelweg naar Johannesburg. Gelukkig herkende Bert een aantal dingen van de vorige keer dat hij hier was, zodat we zonder problemen een half uurtje later bij het hotel The Shanguni Lodge voor de deur stonden. Na het inchecken bleek, dat men nog een uitgebreid engels ontbijt voor ons had klaargemaakt, compleet met witte bonen in tomatensaus, worstjes en bacon. Na dit ontbijt/lunch, sloeg de vermoeidheid toe en besloten we om niets meer te ondernemen in de middag. Thijs en Bert hebben even op bed liggen slapen, Bianca heeft zitten internetten en ik heb een poosje heerlijk buiten in de tuin gezeten en genoten van het prachtige weer (25 graden!). Om 18.00 uur zijn we met z'n allen in 5 auto's achter elkaar door de spits in Johannesburg naar hockeyclub The Wanderers gereden, waar om 19.30 uur de eerste hockeywedstrijd gespeeld werd tegen een Zuid-Afrikaans veteranenteam. Bianca heeft zich niet laten kennen, ze liep de veteranen er allemaal uit! Men was trots op haar, ze heeft met een belangrijke assist bijgedragen aan het eerste doelpunt voor Nederland. Uiteindelijk verloren 'wij' met 2-1. We waren door deze hockeyclub uitgenodigd voor een braai (barbecue) in de kantine. Wat er niet helemaal goed ging weten we niet, maar het heeft meer dan 2 uur geduurd, voor er een schaal met worstjes klaar was. Lekker was het wel, dus het wachten wel waard. Daarna ging er nog een aantal flink aan het bier en de wijn en uiteindelijk waren we om een uur of 23.30 weer terug in het hotel. Bijna iedereen was over de vermoeidheid heen, zodat we buiten op het overdekte terras nog met een heel stel hebben zitten borrelen. Zometeen gaan we ontbijten en beslissen wat we gaan doen: een tour naar Soweto of met de auto naar Hartbeesspoordam, voor een bijzondere ambachtsmarkt, een leeuwenpark en een Monkey Sanctuarium, een soort Apenheul. We laten weten waar de keuze op is gevallen!

Bert en Christine

Naast diverse reizen minder ver weg (Turkije, Kreta, Italië), zijn we ook liefhebbers van verre reizen. Cultuur proeven, kennismaken met de lokale bewoners, vergapen aan de natuur op verre bestemmingen, etc. zoals Curacao, Aruba en Zuid-Afrika. Daarbij is Zuid-Afrika het meest bijzondere, mooie en gastvrije land waar we ooit geweest zijn.

Actief sinds 08 Okt. 2012