Dag 8 - vrijdag 21 10 2016 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bert en Christine Berg - WaarBenJij.nu Dag 8 - vrijdag 21 10 2016 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bert en Christine Berg - WaarBenJij.nu

Dag 8 - vrijdag 21 10 2016

Blijf op de hoogte en volg Bert en Christine

22 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na heerlijk geslapen te hebben in onze luxe accommodatie, werden we vanmorgen wakker met een miezerige regen. Volgens de verwachtingen zou het in de loop van de dag opklaren, dus vertrokken we toch maar naar Kaap de Goede Hoop. Ons startpunt was Houtbaai, een voorstadje van Kaapstad. Vanaf daar zijn we via Chapman's Peak het kaaps schiereiland opgereden. Chapman's Peak staat in de top 10 van mooiste autoroutes ter wereld. En mooi was het zeker! Omdat het hier nu lente is, stonden er heel veel bloemen in bloei. Er groeien hier op het schiereiland bloemen en planten die nergens anders ter wereld voorkomen. We zijn onderweg een paar keer uitgestapt voor bijzondere straatnaambordjes, een beeldentuin en om een kop koffie te drinken. Bij het zuidelijkste punt van het eiland zijn we naar de vuurtoren gelopen. Ondertussen was het weer aardig opgeknapt. Het was droog met een zonnetje, wel met een flinke wind. Na de klim hebben we bij Two Oceans sushi gegeten en via de andere kant zijn we het schiereiland weer afgereden. Eerst nog even in een file gestaan omdat de struisvogels op de weg van geen wijken wisten! 's Avonds hebben we heerlijk chique gegeten bij Constantia Uitsig.

Bert en Christine

Naast diverse reizen minder ver weg (Turkije, Kreta, Italië), zijn we ook liefhebbers van verre reizen. Cultuur proeven, kennismaken met de lokale bewoners, vergapen aan de natuur op verre bestemmingen, etc. zoals Curacao, Aruba en Zuid-Afrika. Daarbij is Zuid-Afrika het meest bijzondere, mooie en gastvrije land waar we ooit geweest zijn.

Actief sinds 08 Okt. 2012