Dag 7 - Donderdag 20 oktober 2016 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bert en Christine Berg - WaarBenJij.nu Dag 7 - Donderdag 20 oktober 2016 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bert en Christine Berg - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Donderdag 20 oktober 2016

Blijf op de hoogte en volg Bert en Christine

21 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We vertrokken vanmorgen om 08.45 vanuit de manor op weg naar de luchthaven van Durban. Een ritje van een half uur. De huurauto's hebben we zonder problemen ingeleverd en we konden meteen doorlopen naar de incheckbalie om de koffer af te geven. Vrij snel daarna konden we al aan boord van het vliegtuig van British Airways. Volgens schema gingen we om 10.45 letterlijk de lucht in. Ruim 2 uur later landden we in Kaapstad. Omdat we een binnenlandse vlucht hadden hoefden we niet door de paspoortcontrole, wat veel tijd scheelde. In de aankomst- en vertrekhal werden we verwelkomd met overdadige kerstversiering. Beetje vreemde gewaarwording omdat we in korte broek liepen en het was buiten stralend mooi weer en 30°C. De tijdwinst die we hadden bij aankomst verloren we met wachten op de huurauto's. Alhoewel er 5 Toyota Corolla's gereserveerd waren, bleek er niet 1 beschikbaar. We moesten wachten op elke auto die werd ingeleverd en dat duurde erg lang. Maar goed, 2 uur na aankomst was iedereen aangekomen in de accommodatie, The Glen Avon Lodge in Constantia-Kaapstad. Superdeluxe prachtig complex met zeer luxe kamers voorzien van alle gemak. Omdat we allemaal een beetje gaar waren van de reis besloten we niets meer te ondernemen en de tweede helft van de middag lekker te relaxen in de tuin bij het zwembad. Er werden de nodige flessen wijn open getrokken, waarna we besloten in een restaurant om de hoek te gaan eten. Met een telefoontje werden 2 tafels voor elk 10 personen gereserveerd. Na het heerlijke eten wilden we naar het hotel teruglopen, en hoewel het echt om de hoek was werden we gewaarschuwd om vooral bij elkaar te blijven, handtassen dicht op het lichaam te dragen en niet opzichtig met mobiele telefoons te lopen. We dachten dat het wel mee zou vallen, tot we 3 bewapende bewakers in het restaurant zagen die alles daar kwamen beveiligen. En dan zitten we in een luxe rijk stadsdeel, ver weg van de sloppenwijken, maar het blijkt hier nergens veilig te zijn. Gelukkig ging het goed, 200 meter lopen met 20 man, zonder duistere figuren of ander onraad. Iedereen was moe en na een klein afzakkertje zijn we gaan slapen. Morgen gaan we naar het Kaapse schiereiland, Kaap de Goede Hoop.

Bert en Christine

Naast diverse reizen minder ver weg (Turkije, Kreta, Italië), zijn we ook liefhebbers van verre reizen. Cultuur proeven, kennismaken met de lokale bewoners, vergapen aan de natuur op verre bestemmingen, etc. zoals Curacao, Aruba en Zuid-Afrika. Daarbij is Zuid-Afrika het meest bijzondere, mooie en gastvrije land waar we ooit geweest zijn.

Actief sinds 08 Okt. 2012